انتشار و بازنشر مقالات و نظرات در پایگاه خبری-تحلیلی مثلث انرژی به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و این پایگاه دارای خط مشی و رویکرد مستقلی است.

تحریریه مثلث انرژی

تمامی حقوق وبسایت محفوظ است (استفاده از مطالب مثلث انرژی با ذکر منبع بلامانع می باشد)

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصمیم دولت ترکیه برای عرضه گاز رایگان به مدت یک ماه و تخفیف آن به مدت یک سال، ۴۰ میلیارد لیر (حدود ۲.۱ میلیارد دلار) در هزینه‌های گاز صرفه جویی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ماه گذشته اعلام کرد از مصرف کنندگان ترکیه در همه واحدهای مسکونی به مدت یک ماه هزینه گاز دریافت نخواهد شد. بعلاوه، هزینه گاز طبیعی برای مصرف آشپزخانه و آب گرم که معادل ۲۵ متر مکعب در ماه است، به مدت یک سال در صورتحساب‌ها حساب نخواهد شد.

فرمان مربوطه ریاست جمهوری درباره گاز طبیعی، در روزنامه رسمی منتشر شد.

مصطفی ییلماز، مدیر سازمان رگولاتوری بازار انرژی ترکیه گفت: طرح گاز طبیعی رایگان، از ۲۴ آوریل تا ۳۱ مه اجرا می‌شود و قیمت گاز با تخفیف تا اول ماه مه سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. او افزود: ترکیه ۱۹.۷ میلیون مشترک گاز طبیعی دارد و ۲.۸ میلیون خانه به شبکه سراسری متصل هستند. ما حدود ۳۲۰ هزار مصرف کننده اعتباری داریم. شرکت‌های توزیع گاز طبیعی نهایت توجه را خواهند داشت و ما این روند را از نزدیک دنبال خواهیم کرد.

بر اساس گزارش حریت دیلی نیوز، طبق آمار رگولاتوری ترکیه، مصرف گاز طبیعی در سال ۲۰۲۲  با کاهش ۱۰.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱، به ۵۳.۲۶ میلیارد متر مکعب رسید. در دو ماه اول سال ۲۰۲۳، کل مصرف با ۱۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۲.۱ میلیارد متر مکعب رسید.

انتهای پیام

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

ارسال نظر

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید