انتشار و بازنشر مقالات و نظرات در پایگاه خبری-تحلیلی مثلث انرژی به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و این پایگاه دارای خط مشی و رویکرد مستقلی است.

تحریریه مثلث انرژی

تمامی حقوق وبسایت محفوظ است (استفاده از مطالب مثلث انرژی با ذکر منبع بلامانع می باشد)

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از افزایش ۹.۵ درصدی تولید هلدینگ خلیج فارس از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: ۲۹ طرح توسعه‌ای به ارزش ۱۲.۶ میلیارد دلار و ۹۰۰ هزار میلیارد ریال با ظرفیت تولید ۲۱ میلیون تن محصول در این شرکت در دست اجراست.

به گزارش مثلث انرژی به نقل از ایسنا، عبدالعلی علی‌عسکری با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سالی پررونق برای صنعت پتروشیمی خواهد بود، اظهار کرد: تا کنون با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش تولید نسبت به پارسال رشد ۹.۵درصدی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه حفظ و ارتقای جایگاه برترین شرکت در بازار سرمایه با افزایش ۳۹ درصدی گروه از ۹۷۶ هزار میلیارد تومان به ۱۳۵۰ هزار میلیارد تومان، بازدهی ۶۸ درصدی سهام گروه در بازار سرمایه، خرید شرکت کارگزاری برای تعمیق نقش گروه در بازار سرمایه و افزایش سرمایه در شرکت‌های تابع از دستاوردهای این شرکت است، اظهار کرد: دستیابی به بالاترین رکورد تولید به مقدار ۲۳.۲ میلیون تن معادل ۷۸ درصد ظرفیت اسمی و ۹۲ درصد برنامه و افزایش ۵ درصدی تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل، راه‌اندازی پالایشگاه هویزه خلیج فارس، بهره‌برداری از الفین گچساران و کنترل مدیریتی شرکت پتروشیمی گلستان با خرید ۶۰ درصد سهام که به‌زودی با حضور رئیس‌جمهوری عملیات اجرایی آن به‌طور رسمی آغاز می‌شود از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال مالی مورد نظر است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در زمینه سال مالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ گفت: در این بازه زمانی مقدار تولید با ۵ درصد افزایش از ۲۲.۲ به ۲۳.۲ میلیون تن، سود انباشته تلفیقی با ۶۴ درصد افزایش از ۷۸ هزار میلیارد تومان به ۱۲۸ هزار میلیارد تومان، صادرات و درآمد ارزی با ۱۹ درصد افزایش از ۵.۲ میلیارد دلار به ۶.۲ میلیارد دلار رسیده است. همچنین مجموع فروش گروه بر مبنای معیارهای ICIS با ۱۵.۵ درصد افزایش از ۱۴.۵ میلیارد دلار به ۱۶.۷ میلیارد دلار در این بازه زمانی رسیده است.

علی عسکری با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۲۹ طرح توسعه‌ای به ارزش ۱۲.۶ میلیارد دلار و ۹۰۰ هزار میلیارد ریال با ظرفیت ۲۱ میلیون تن محصول در دست اجرا دارد، گفت: این طرح‌ها شامل ۱۴ طرح اصلی هلدینگ با ظرفیت ۲۱ میلیون تن با سرمایه ۱۱.۷ میلیون دلار و ۷۹۰ میلیارد ریال، هفت طرح بزرگ درون‌مجتمعی با سرمایه ۳۹۲ میلیون دلار و ۱۸.۸ هزار میلیارد ریال و هشت طرح پترول به ارزش ۵۱۶ میلیون دلار و بیش از ۹۱ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پتروشیمی هنگام، بازسازی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی‌سینا، تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندرامام، هایکو پتروشیمی کارون، پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام و صدف عسلویه در آستانه راه‌اندازی هستند، گفت: ۹ نقطه برای احداث پارک‌های چابهار، جاسک، سیریک، پارسیان، نایبند عسلویه، دشتستان گناوه، دیلم، امیدیه و منطقه آزاد اروند مکان‌یابی شده‌اند و مناقصه انتخاب پیمانکار پارک چابهار به‌زودی برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه  کل سرمایه مورد نیاز احداث این پارک‌ها ۵.۵۰۰ میلیون دلار است که سالانه ظرفیت تولید ۴.۶۵ میلیون تن محصول به ارزش ۶.۹۵۰ میلیون دلار دارند و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۸۵ نفر و غیرمستقیم برای ۷۱ هزار نفر به‌دنبال خواهد داشت، گفت:  طرح بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون، خطوط انتقال گازهای مشعل میدان دارخوین و غرب کارون، سرمایه‌گذاری در میدان گازی مارون خامی و میدان نفتی مارون ۲، ۵ و ۶ از برنامه‌های این شرکت برای تأمین خوراک شرکت‌های زیرمجموعه است.

علی‌عسکری در زمینه ساخت داخل و بومی‌سازی، گفت: در این راستا  بیش از ۱۵۰ تفاهم‌نامه به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت داخل امضا کرده است.

انتهای پیام

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

ارسال نظر

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید