انتشار و بازنشر مقالات و نظرات در پایگاه خبری-تحلیلی مثلث انرژی به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و این پایگاه دارای خط مشی و رویکرد مستقلی است.

تحریریه مثلث انرژی

تمامی حقوق وبسایت محفوظ است (استفاده از مطالب مثلث انرژی با ذکر منبع بلامانع می باشد)

جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باتوجه به سیاست‌های دولت سیزدهم به منظور افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی اسکله شماره ۱۷ در فاز ۲ پتروشیمی های منطقه ویژه پارس جنوبی عسلویه که توسط پتروشیمی هنگام و با استفاده از تجهیزات داخلی و کمک متخصصان ایرانی ساخته شده، در آستانه بهره برداری قرار دارد.

به گزارش مثلث انرژی به نقل از  ایسنا، در راستای پیشبرد همزمان طرح پتروشیمی هنگام و اسکله شماره ۱۷، تجهیز و ساخت این اسکله به عهده این پتروشیمی قرار گرفت و بدین ترتیب همزمان با راه اندازی و بهره برداری از فاز اول این شرکت که تولید محصول آمونیاک است، امکان بارگیری کشتی و صادرات آمونیاک از طریق این اسکله به بازارهای صادراتی هدف فراهم شده است.

از ویژگی های این اسکله، اختصاصی بودن، سیستم هوشمند و مکانیزه برای مسیریابی درست و دقیق کشتی ها و همچنین بازوی بارگیری منحصر به فرد این اسکله است که می توان از آن به عنوان اولین بازوی خنک کننده کرایوژنیک ایرانی برای بارگیری محصول آمونیاک اشاره کرد که توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

شرکت پتروشیمی هنگام، تمامی تجهیزات شامل تجهیزات ایمنی و دریایی، زیرساخت و یوتیلیتی این اسکله را خریداری و تامین کرده است.

باتوجه به سیاست دولت سیزدهم برای توسعه صادرات محصولات پتروشیمی این کار با سرعت خوب پیشرفته و می‌توان انتظار داشت در آینده نزدیک میزان صادرات این صنعت افزایش یابد.

انتهای پیام

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

ارسال نظر

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید