انتشار و بازنشر مقالات و نظرات در پایگاه خبری-تحلیلی مثلث انرژی به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و این پایگاه دارای خط مشی و رویکرد مستقلی است.

تحریریه مثلث انرژی

تمامی حقوق وبسایت محفوظ است (استفاده از مطالب مثلث انرژی با ذکر منبع بلامانع می باشد)

جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر نیرو در بازدید از کارخانجات گروه مپنا و در جمع کارگران این گروه صنعتی با بیان اینکه مپنا به عنوان یک گروه پیشرو در عرصه صنعت و پیش‌قراول توسعه ایران نوین و ایران اسلامی شناخته می‌شود با تبریک روز کارگر بر فعالان حوزه تولید و صنعت و تلاشگران این حوزه، بر نقش مهم و بسزای کارگران تاکید کرد.
به گزارش مثلث انرژی به نقل از مپنا، علی‌اکبر محرابیان گفت: گروه مپنا در سطوح مدیریتی، کارشناسی، تکنسین‌ها و کارگران ماهر خود خوش درخشیده است. بر این اساس مپنا در بین مردم شناخته شده است و این موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
محرابیان در این بازدید از کارخانه‌های گروه مپنا گفت: گروه تولیدی مپنا یکی از افتخارات صنعت کشور است که نقش مهمی در اجرای فعالیت‌های نیروگاهی چه در داخل و چه در خارج از کشور دارد.
وزیرنیرو افزود: گروه مپنا توانسته است در طول سال‌های گذشته با به روزرسانی دانش مهندسی و تکنولوژی، همسو با دانش روز جهان حرکت کند و نقش اثرگذاری در پاسخ به نیاز کشور در حوزه انرژی ایفا کند.

صدور خدمات فنی و مهندسی مپنا
محرابیان خاطرنشان کرد: گروه مپنا پروژه‌های متعددی به عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی دارد. امیدواریم در گروه مپنا تمام برق تولیدی نیروگاه‌ها از مسیر بورس عرضه شود. در نیروگاه دولتی هم این مکانیزم گذاشته شده و همین منوال خواهد بود. مپنا که در اغلب مسائل پیشرو بوده است در این مورد هم امید داریم پیشرو باشد و این ریل اقتصادی را به گونه‌ای تحویل دهیم که در موارد سرمایه گذاری، فروش برق و صنعت نیروگاه داری به عنوان یک فرصت پرسود و جذاب منظور شود.
محرابیان با تاکید بر اهمیت انرژی افزود: بخش عمده توسعه صنعتی بر پایه انرژی انجام شده است. به طوری که امروزه با آنالیز صنایع مشخص می‌شود سرانه مصرف برق ما در صنایع نسبت به متوسط جهان بسیار بالاتر است. دلیل آن هم این است که ظرفیت‌های استفاده از انرژی و مزیت خدادادی را به خوبی فراهم کردیم و صنایع را بر پایه مزیت‌های خدادادی توسعه دادیم و توسعه انسانی هم در این چارچوب به خوبی انجام شده است.

در صنعت نیروگاهی خودکفا شدیم
وزیر نیرو با قدردانی از صنعت نیروگاهی کشور گفت: با راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی، در کل صنعت نیروگاهی خودکفا شدیم و آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور نیز با کمک متخصصان داخلی تکمیل شد.
وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: طی سه سال اخیر برنامه‌های مشخصی برای مدیریت بار مصرف برق فصل گرم در دستور کار قرار گرفت که در سال ۱۴۰۱ برای این موضوع ۱۰۰ اقدام، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۰ اقدام و برای فصل گرم سال جاری نیز ۱۸۰ اقدام طراحی و‌اجرا شد.
محرابیان با تشریح بخش‌های مختلف برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در سال جاری گفت: بخشی از اقدامات وزارت نیرو‌ در این راستا به توسعه شبکه‌های انتقال، توزیع، افزایش پست‌ها و نظایر آن مرتبط است و بخشی نیز به افزایش ظرفیت و راندمان نیروگاهی کشور چه در بخش حرارتی و چه در بخش برقابی باز می‌گردد.

تاکید بر تلاش‌های متخصصان داخلی در مپنا
در این مراسم محمد اولیاء، مدیرعامل گروه مپنا نیز ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط متخصصان این گروه در سال‌های متوالی به خصوص درباره مشکلات ناشی از ناترازی انرژی در کشور، این تلاش‌ها را شایسته تحسین خواند.
او با گرامیداشت و تبریک روز کارگر، تاکید بر موارد جدیدی که در گروه مپنا بومی‌سازی شده و توسعه پیدا کرده گفت: این مجموعه از گذشته تا کنون شامل مجموعه‌ای از مهندسین، تکنسین‌ها و نیروی کاری ایرانی بوده است که برای این کشور با شوق و اشتیاق خدمت رسانی می‌کنند و با نگهداشت امکانات و تسهیلاتی که برای زیست عموم مردم مهم است با تمام توان از خاموشی جلوگیری می‌کنند و نهایت تلاش خود را برای کمک به رفع مشکلاتی که در تابستان و زمستان از دیر باز وجود داشته به کار می‌بندند. من به زعم خود در آستانه روز کارگر از 28هزار نفری که در مپنا برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام


نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

ارسال نظر

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید