انتشار و بازنشر مقالات و نظرات در پایگاه خبری-تحلیلی مثلث انرژی به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و این پایگاه دارای خط مشی و رویکرد مستقلی است.

تحریریه مثلث انرژی

تمامی حقوق وبسایت محفوظ است (استفاده از مطالب مثلث انرژی با ذکر منبع بلامانع می باشد)

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل نیروگاه برق ری از ساخت بیش از پنج هزار قطعه تخصصی طی سال گذشته در این نیروگاه خبر داد و اعلام کرد: این مهم به دست متخصصان داخلی محقق شد.

به گزارش مثلث انرژی به نقل از ایرنا، حمید بادرستانی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: یکی از افتخارات نیروگاه برق ری در سال‌های اخیر، باوجود تحریم‌های ظالمانه توجه ویژه و اهتمام به ساخت داخل قطعات نیروگاهی به خصوص قطعات داغ توربین بوده‌ و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و توان متخصصان این نیروگاه محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته واحدهای ۲۱ گانه تولید انرژی این نیروگاه گازی، پنج درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش تولید برق داشتند.

این مسئول اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، تولید بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلو وات ساعت انرژی و افزایش پنج درصدی تولید برق نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ در این نیروگاه را شاهد بودیم، ضمن این که از این میزان تولید حدود ۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت.

معاون مهندسی نیروگاه برق ری نیز پیشتر اعلام کرده بود که کارت‌های الکترونیکی توربین‌های گازی به دست متخصصان توانمند این نیروگاه ساخته و بومی‌سازی شد.

مهدی تاجیک افزود: حدود ۴۰ بورد الکترونیکی سامانه های کنترل و حفاظت توربین های گازی نیروگاه برق ری در سال ۱۴۰۱ به دست متخصصان توانمند این نیروگاه ساخته شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام مراحل ساخت این کارت ها در داخل نیروگاه و در آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه انجام می شود و توانسته ایم علاوه بر رفع نیاز واحدهای گازی متنوع خود، به نیروگاه های گازی مشابه دیگر در کشور نیز خدمات ارائه دهیم و علاوه بر عدم نیاز به واردات این قطعات، صرفه جویی ارزی قابل توجهی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

انتهای پیام


نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

ارسال نظر

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید