انتشار و بازنشر مقالات و نظرات در پایگاه خبری-تحلیلی مثلث انرژی به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و این پایگاه دارای خط مشی و رویکرد مستقلی است.

تحریریه مثلث انرژی

تمامی حقوق وبسایت محفوظ است (استفاده از مطالب مثلث انرژی با ذکر منبع بلامانع می باشد)

شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 وزیر نیرو گفت: در حال حاضر طرح انتقال آب از دریای عمان با سرعت نسبتا خوبی در حال اجراست که در یک سال گذشته ۱۲ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش مثلث انرژی به نقل از ایسنا، علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از طرح های آبرسانی در زابل افزود: استان پهناور سیستان و بلوچستان برای توسعه نیاز به تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت دارد.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین برنامه های دولت مردمی تامین آب برای تمام نقاط سیستان و بلوچستان است ادامه داد: خوشبختانه طرح های قابل توجهی در این استان اجرا یا در مراحل پایانی کار به سر می‌برد.

وزیر نیرو به افتتاح سد کهیر که آب منطقه کنارک را تامین می کند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کل روستاهای این منطقه از این سد آبگیری می شوند، همچنین سد ماشکید اولیا را داریم که آبرسانی به مناطق مرزی بلوچستان مانند زابلی، هیدوچ و دیگر نقاط را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: سد شهری کور در سفر رئیس جمهور به مرحله آبگیری و افتتاح خواهد رسید، همچنین سد ماشکید سفلی که سال ها پروژه آن خوابیده بود در حال حاضر با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست.

محرابیان از تامین آب منطقه سیستان که شامل پنج شهرستان و تعداد قابل توجهی روستا است را به عنوان بزرگترین مشکل وزارت نیرو یاد کرد و گفت: با توجه به محدودیت های تامین آب از سمت هیرمند و از سمت افغانستان این مشکلات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته بارها گفته شده تامین آب از سمت هیرمند و افغانستان در واقع حق ملت ایران است و بر اساس پروتکل های بین المللی حتما این آب باید تامین شود که پیگیر این موضوع هستیم اما تامین آب آشامیدنی از محل هیرمند در حال جداسازی است.

وزیر نیرو افزود: سه طرح عظیم تامین آب در منطقه سیستان و زاهدان، انتقال طرح تهلاب یا آبخوان شرقی به سمت زاهدان، تامین آب از دریا به سمت زاهدان و منطقه سیستان و در ادامه برای استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی در حال اجرا است.

وی به بازدیدی که امروز از طرح انتقال آبخوان شرقی صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بخش قابل توجهی از این طرح اجرا شده و بزودی آب را به زاهدان خواهیم رساند.

محرابیان اظهار کرد: مهمترین طرح وزارت نیرو تامین آب برای سیستان است که با حفر ۱۲۰ حلقه چاه در نقاط مختلف این منطقه در حال اجراست. همچنین بزرگ ترین آب شیرین کن خشکی جهان در این منطقه در حال ساخت است که با سرعت بسیار خوب و بی نظیری این طرح در حال اجراست.

انتهای پیام

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

ارسال نظر

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید