انتشار و بازنشر مقالات و نظرات در پایگاه خبری-تحلیلی مثلث انرژی به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و این پایگاه دارای خط مشی و رویکرد مستقلی است.

تحریریه مثلث انرژی

تمامی حقوق وبسایت محفوظ است (استفاده از مطالب مثلث انرژی با ذکر منبع بلامانع می باشد)

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 معاون مدیریت خدمات ویژه حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: متراژ حفاری افقی و جهت‌دار چاه‌های نفت و گاز در سال ۱۴۰۱ در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور افزایش ۶۵ درصدی داشت.

به گزارش مثلث انرژی به نقل از وزارت نفت، «پیمان شوشتری‌زاده» اعلام کرد: متراژ حفاری افقی و جهت‌دار در پایان سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۳ متر ثبت شد در حالی که این رقم در سال قبل از آن ۷ هزار و ۷۳۸ متر بود.

وی با اشاره به اینکه این متراژ حفاری روی ۳۸ حلقه چاه انجام شد، اظهارکرد: تعداد چاه‌های حفر شده به این شیوه در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰ حلقه بیشتر از سال ۱۴۰۰ بود و در انجام‌ عملیات عبور از جداره، مغزه‌گیری و راندن مولتی‌شات نیز افزایشی محسوس داشتیم.

معاون مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران درباره دیگر خدمت‌های تخصصی ارائه شده از سوی این مدیریت توضیح داد: با تلاش و همت متخصصان این حوزه در دوره مورد بررسی ۱۹۳ مورد عملیات نمودارگیری، ۴۸۳ مورد نمودارگیری سطحی و ۳۲۳ عملیات چاه پیمایی انجام شد که این موارد در سال ۱۴۰۰ به‌ترتیب ۱۳۵، ۴۶۸ و ۲۴۶ مورد عملیات بوده است.

شوشتری‌زاده گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۱ این مدیریت موفق به انجام یک هزار و ۴۱ مورد عملیات تخصصی به چاه‌های نفت و گاز در مراحل حفاری و در حال بهره‌برداری شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۸ درصدی نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال ۱۴۰ با توجه به برنامه‌ریزی به‌عمل آمده تلاش بر این است که در ارائه خدمات ویژه حفاری رشد فزاینده داشته باشیم و همه ظرفیت‌های موجود به‌نحو مطلوب به‌کارگیری شود.

انتهای پیام


نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

ارسال نظر

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید