انتشار و بازنشر مقالات و نظرات در پایگاه خبری-تحلیلی مثلث انرژی به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و این پایگاه دارای خط مشی و رویکرد مستقلی است.

تحریریه مثلث انرژی

تمامی حقوق وبسایت محفوظ است (استفاده از مطالب مثلث انرژی با ذکر منبع بلامانع می باشد)

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هند به دنبال گران شدن واردات از روسیه، سرگرم مذاکره با صادرکنندگان نفت خاورمیانه برای افزایش خرید است.

به گزارش مثلث انرژی به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از یک مقام آگاه نوشت:‌ تخفیف نفت روسیه به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده و جذابیت خرید نفت اورال که گرید نفتی صادراتی اصلی این کشور است را کمتر کرده و این امر، خرید از تامین کنندگان مطمئن را معقول کرده است.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین در بیش از یک سال گذشته که تحریم نفت روسیه را از سوی کشورهای غربی را به دنبال داشت، هند و چین به دو خریدار بزرگ نفت روسیه تبدیل شده‌اند. اما به گفته این مقام آگاه، واردات نفت هند از روسیه ممکن است با افزایش قیمت نفت که پرداخت پول نفت خریداری شده بالاتر از سقف قیمت غربی را برای پالایشگاه‌ها دشوار می‌کند، کاهش پیدا کند.

کشورهای غربی به کشورهای واردکننده نفت از روسیه اجازه داده‌اند از خدمات حمل و بیمه غربی برای محموله‌هایی استفاده کنند که در سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه خریداری شده‌اند.

هند، پول نفت روسیه را عمدتا به دلار پرداخت کرده است اما اکنون از درهم و یوان استفاده می‌کند تا جریان تجارت بین دو کشور را حفظ کند. شرکت ایندین اویل، نخستین شرکت پالایش نفت دولتی هند بوده که پول نفت روسیه را به یوان پرداخت کرده است. این مقام آگاه اظهار کرد که پالایشگاه‌های هندی، نفت روسیه را عمدتا از بازار معاملات نقدی و از بازرگانانی خریداری می‌کنند که کشتی و بیمه برای محموله‌ها را جور می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال، شرکت ایندین اویل تنها پالایشگری است که قرارداد خرید بلندمدت با شرکت نفتی دولتی روس‌نفت دارد.

انتهای پیام

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

ارسال نظر

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید