انتشار و بازنشر مقالات و نظرات در پایگاه خبری-تحلیلی مثلث انرژی به معنای تایید یا رد آن نمی باشد و این پایگاه دارای خط مشی و رویکرد مستقلی است.

تحریریه مثلث انرژی

تمامی حقوق وبسایت محفوظ است (استفاده از مطالب مثلث انرژی با ذکر منبع بلامانع می باشد)

شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو مطالبات قابل توجهی از دولت دارد و به تبع آن بدهی قابل توجهی به صنعت برق، تولیدکنندگان برق، نیروگاه دارها، کارخانجات تولیدکننده تجهیزات و همچنین پیمانکاران دارد.

به گزارش مثلث انرژی به نقل از  ایسنا، علی اکبر محرابیان در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه به استناد قانون برق قیمت گذاری می شود، وزارت نیرو مطالبات قابل توجهی از دولت دارد و به تبع آن بدهی قابل توجهی به صنعت برق، تولیدکنندگان برق، نیروگاه دارها، کارخانجات تولیدکننده تجهیزات و همچنین پیمانکاران دارد.

وی در ادامه گفت: مجموعه صنعت برق در دو سال گذشته توانست با تامین برق در بخش های مختلف سربلند کار خود را ادامه دهد؛ ما طرح های بسیار خوبی برای توسعه نیروگاه ها داریم که یکی پس از دیگری در حال بهره برداری است. در بخش نیروگاه های تجدیدپذیر بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه شروع شده که هر روزه چند نیروگاه به بهره برداری می رسد. مهم تر از همه توسعه شبکه به ویژه در بخش فوق توزیع است که بتواند نیروگاه های جدید را پشتیبانی کند تا با کمترین مشکل بتوان برق را برای بخش های مختلف کشور تامین کرد.

محرابیان در پایان از نمایندگان درخواست کرد که با رای به کلیات و جزییات این لایحه از وزارت نیرو حمایت کنند تا این وزارت خانه بتواند مطالبات صنعت نیروگاهی را پرداخت کند.

انتهای پیام

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

ارسال نظر

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید